„Maisto banko“ akcijos metu „Maximoje“ surinkta paramos už daugiau nei 190 tūkst. eurų
2019 m. kovo 26 d.
Šį savaitgalį lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse vyko 27-toji „Maisto banko“ paramos akcija, kurios metu pirkėjai paaukojo 164 tūkst. vienetų maisto produktų. Šiais metais „Maximos“ parduotuvėse buvo surinkta rekordinė suma, viršijusi net 2018 m. pavasarį vykusios jubiliejinės akcijos rezultatus, kai buvo paaukota prekių už daugiau kaip 180 tūkst. eurų. Tyrimai rodo, kad pirkėjams aukoti maistą apsiperkant yra greita, paprasta ir patogu.
„Maisto banko“ skrajutėmis dar papildomai paaukota daugiau nei 11 tūkst. eurų. Akcijos organizatorių teigimu, didžioji dalis paramos surinktos didžiuosiuose Lietuvos miestuose bus skirta regionams.
„Jau 16 metų prisidedame prie „Maisto banko“ misijos, jog tinkamas vartoti maistas pasiektų mažesnes pajamas turinčius žmones, krizės ištiktas šeimas bei socialines įstaigas. Tikime jog tokio tipo akcijos ne tik stiprina visuomenės solidarumą, bendruomeniškumo jausmą, bet ir skatina atsakingą maisto vartojimą“, – teigia „Maximos“ generalinė direktorė Kristina Meidė.
„Maximos“ vadovė taip pat pastebi, kad surinktos paramos kiekis rodo, jog Lietuvoje susiformavo stipri aukojimo tradicija. Džiugina tai, kad kas trečias šalies gyventojas yra bent kartą prisidėjęs prie „Maisto banko“ akcijos.
Dvi dienas trukusioje akcijoje „Maximos“ parduotuvėse iš viso pirkėjai paaukojo virš 54 tūkst. kartų. Šių puikių rezultatų nebūtų pavykę pasiekti be „Maisto banko“ savanorių pagalbos, kurių „Maximos“ parduotuvėse visoje Lietuvoje savanoriavo per 3300.
„Nežymiai sumažėjo vidutinė paaukojimo vertė – šios akcijos metu vidutiniškai buvo aukojama produktų už 3,4 euro, o praėjusių metų rudenį už 3,6 euro. Tokį pokytį lėmė tai, kad dauguma pirkėjų aukoti rinkosi pigesnius maisto produktus. Ši akcija taip pat parodė, kad keičiasi pirmo būtinumo maisto produktų krepšelio suvokimas – cukraus paaukota ketvirtadaliu mažiau, bet aliejaus ženkliai daugiau nei praėjusios akcijos metu“, – pastebi laikinoji „Maisto banko“ vadovė Kristina Tylaitė.
Anot jos, aukštus aukojimo rodiklius pasiekti padėjo ir geografinė plėtra – labdara maistu šįsyk buvo rinkta net 164 „Maxima“ parduotuvės visoje Lietuvoje. Daugiausiai paramos surinkta Vilniuje – čia iš viso „Maisto banko“ paramos akcijos metu paaukota maisto produktų už 113 tūkst. eurų, Kaune už 77,5 tūkst. eurų, Klaipėdoje – 35 tūkst. eurų, Šiauliuose – 24 tūkst. eurų, Panevėžyje – 20 tūkst. eurų. „Maisto banko“ laikinosios vadovės teigimu, didžioji dalis šiuose miestuose surinktos paramos bus paskirstyta atokesniems Lietuvos miestams ir miesteliams.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.