„Maxima LT“ 2022-ųjų socialinės atsakomybės ataskaita: pagalba ukrainiečiams, taupesni energijos sprendimai bei iniciatyvos palaikant gabius moksleivius ir bendruomenes
2023 m. gegužės 26 d.
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė socialinės atsakomybės ataskaitą, kurioje apžvelgia esminius praėjusių metų socialinės veiklos rezultatus. Pernai įvairioms socialinėms iniciatyvoms, paramos fondams, bendruomenėms bei kitų projektų veiklai prekybos tinklas skyrė 2,463 mln. eurų – suteikta parama šoktelėjo net 1,6 mln. eurų, palyginti su 2021 metais. Pagalba nukentėjusiems nuo karo ukrainiečiams, taupesni energetiniai sprendimai ir toliau vykdytos reikšmingos iniciatyvos, kuriant ir palaikant vietos bendruomenes bei gabius moksleivius – tai tik dalis veiklų, kuriomis „Maxima“ aktyviai rūpinosi praėjusiais metais.
Po 30 metų – dar stipresni ir tvaresni
„Praėję metai buvo ypatingi „Maximai“ – mūsų klientams, darbuotojams ir bendrovei, nes 2022-aisiais minėjome veiklos trisdešimtmetį. Nuo pat „Maxima“ veiklos pradžios esame lyderiai mažmeninės prekybos rinkoje, o tai reiškia ir lyderystę socialinėje veikloje. Mums visada rūpėjo ir rūpės aplinka, kurioje mes veikiame. Pernai paramą skyrėme daugiau nei 40-iai ne pelno siekiančių organizacijų, įvairių iniciatyvų bei bendruomenių – metai buvo išties rekordiniaipagal skirtą paramą, tačiau kitaip ir būti negalėjo, reaguojant į tai, kas vyko aplink mus “, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Tomas Rupšys.
Du trečdalius pernykštės paramos sudarė parama „Maisto bankui“. Kiekvieną mėnesį organizacijos globojamiems žmonėms prekybos tinklas skiria maisto produktų, taip pat kartu vykdomi pavasario ir rudens aukojimo projektai.
Pagalba nukentėjusiems nuo karo
Pasak T. Rupšio, didžiausia Lietuvoje darbo vietų kūrėja pernai neliko nuošalyje nuo 2022 m. vasarį pasaulį sukrėtusių įvykių Ukrainoje.
„Karo akivaizdoje pavyko susivienyti – parama Ukrainos žmones pasiekė bendradarbiaujant su ilgametėmis paramos ir labdaros organizacijomis: „Maisto banku“, Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugija, Maltos ordino pagalbos tarnyba, Lietuvos „Caritu“ bei kitomis. Parama nukeliavo ir už Lietuvos ribų – su Raudonojo Kryžiaus draugija Ukrainoje dalinti maisto produktai. Nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams siekėme padėti ne tik būtiniausiais produktais, bet ir įdarbinome norinčius čia dirbti. Per metus tinklo parduotuvėse įdarbinta daugiau nei 600 ukrainiečių – dalis jų jau grįžo į Ukrainą, tačiau metų pabaigoje prekybos tinkle vis dar dirbo daugiau nei 300 ukrainiečių“, – pasakoja T. Rupšys.
Pasak jo, siekta užtikrinti Ukrainos piliečių integraciją, tad jiems ir jų šeimos nariams organizuoti nemokami lietuvių kalbos kursai.
Didėjo atlygio ir premijų fondai
Prekybos tinklas „Maxima“ pernai ir toliau siekė skatinti bei motyvuoti darbuotojus, viena iš priemonių – skatinamosios premijos.
„Per praėjusius metus tinklo darbuotojams išmokėta beveik 18 mln. eurų skatinamųjų premijų. Mėnesinis skatinamųjų premijų fondas siekė apie 1,5 mln. eurų, kiekvieną mėnesį jas gavo apie 70 proc. tinklo darbuotojų. Kartu nuosekliai kėlėme ir vidutinį „Maxima“ darbuotojų darbo užmokestį, bazinis atlyginimas pernai didėjo 12 proc.“, – teigia T. Rupšys.
Anot jo, siekta užtikrinti galimybę dirbti ir įvairių amžių bei patirčių turintiems darbuotojams. „Maxima“ komandos darbuotojų amžiaus vidurkis praėjusiais metais siekė 46 metus. Jauniausiam darbuotojui buvo 18 metų, o vyriausiam – 77-eri.
„Nuolat siekiame atrasti ir auginti naujus talentus bei aktyviai įtraukti į darbo rinką ir vyresnius, patirties jau turinčius žmones. Savo kolektyve turime apie 600 pensinio amžiaus sulaukusius darbuotojus. Pastebime, kad garbaus amžiaus žmonėms prekybos sektorius yra patraukli sfera, kuri padeda ir toliau išlikti darbo rinkoje. Per daugelį metų įgyti platūs profesiniai įgūdžiai jiems leidžia lengvai pritapti įvairiose pareigose, o jų gyvenimiška patirtis yra ypač vertinga dirbant su klientais“, – pastebi T. Rupšys.
Taupesni energetikos sprendimai
2022 m. didelis dėmesys skirtas ir energetikos išteklių taupymui bei energijos vartojimo efektyvumo didinimui.
„Maxima“ parduotuvėse ir logistikos centruose įdiegti inovatyvūs, aplinką tausojantys sprendimai. Kelerius metus vykusio projekto rezultatas – 90 proc. „Maxima“ parduotuvių ir visuose 6 logistikos centruose šiuo metu jau yra įdiegtos LED apšvietimo sistemos. Kai kuriais mėnesiais jos leidžia sutaupyti iki 20 proc. elektros sąnaudų. Per metus apšvietimo modernizavimas padeda suvartoti 17,5 mln. kWh mažiau elektros energijos“, – skaičiuoja prekybos tinklo „Maxima“ generalinis direktorius
Tausoti aplinką siekta ir kitais būdais – atnaujinta daugiau negu pusė privataus prekės ženklo „Meistro kokybė“ pakuočių, jos tapo draugiškesnėmis aplinkai, taip pat sumažintas naudojamo popieriaus bei atitinkamai susidarančių popieriaus atliekų kiekis. 2022 m. klientams, naudojantiems „Maximos“ programėlę, pasiūlyta atsisakyti popierinių kvitų ir rinktis skaitmeninius.
Nebetinkamas maistas – energijos gamybai ir ūkininkams
„Maxima“ pernai tęsė bendradarbiavimą su atliekų tvarkytoja „Horeca sprendimai“, kuri maisto atliekas perdirba į biomasę ir iš jos išgauna biodujas.
„Dalį pasibaigusio galiojimo maisto produktų atiduodame ūkininkams, kurie juo šeria gyvulius ar kompostuoja. Nebetinkamus vartoti produktus – maisto atliekas – atiduodame atliekų tvarkytojams, kur jos virsta tvariu atsinaujinančiosios energijos šaltiniu, kartu mažinant neigiamą poveikį aplinkai ir kovojant su klimato kaita“, – vardija T. Rupšys.
„Maxima“ 2022 m. ūkininkams atidavė 200 tonų produktų gyvuliams šerti, dar 9,6 tūkst. tonų maisto atliekų atidavė perdirbimui į biodujas.
Puoselėtos tradicijos ir ilgamečiai projektai
2022 metais ir toliau buvo skirtas didelis dėmesys įvairiems socialiniams projektams bei veikloms: skirta parama Maltos ordino pagalbos tarnybos vaikų dienos centrams, vaikams su specialiaisiais poreikiais dovanotos delfinų terapijos, tęsėsi bendradarbiavimas su paramos ir labdaros fondu „Mamų unija“, sklandžiai tęstos „SOS vaikų kaimų Lietuvoje draugijos“ ir „Ankstukų“ aukojimo akcijos.
Praėjusiais metais prekybos tinklas išdalino ir rekordinį „Lietuvos Maximalistų“ stipendijų fondą – 100 tūkst. eurų, kuris atiteko 114-ai šalies gabių ir talentingų moksleivių. Didelio susidomėjimo sulaukė ir kita įmonės tradicinė iniciatyva–konkursas „Mes – bendruomenė“. Miestų ir miestelių bendruomenėms pernai skirta taip pat rekordinė suma – 130 tūkst. eurų, kad jos galėtų kurti alternatyvias edukacijos, laisvalaikio ir pramogų erdves, didindamos neformaliojo mokymosi ir užimtumo galimybes. Lėšos skirtos 19 bendruomenių projektų įgyvendinimui visoje Lietuvoje.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.